امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سرقت، انگيزه عامل جنايت در آپارتمان مجردي
#1
Thumbs Up 
سرقت، انگيزه عامل جنايت در آپارتمان مجردي
خراسان - مورخ یکشنبه
1393/02/28
شماره انتشار 18689 [عکس: NewsImage.aspx?id=1227444&filename=Ofogh...32M132.jpg]


سيدخليل سجادپور-جوان ۲۳ساله اي که تاکنون مدعي بود به خاطر مسائل اخلاقي يکي از بستگانش را به قتل رسانده است، صبح پنجشنبه گذشته هنگام بازسازي صحنه جنايت، انگيزه خود از ارتکاب قتل را سرقت لوازم منزل و دستبرد به حساب بانکي مقتول ذکر کرد.
به گزارش خراسان، در حالي که عقربه هاي ساعت ۸صبح پنجشنبه (گذشته) را نشان مي داد، خودروي پليس آگاهي با اشاره متهم، مقابل آپارتماني در خيابان حافظيه مشهد متوقف شد. جوان ۲۳ساله در حالي مقابل دوربين قوه قضاييه قرار گرفت که هنوز سعي مي کرد ماجراي ديگري را براي انگيزه خود از ارتکاب قتل بيان کند. او که به دستور قاضي موحدي راد (قاضي ويژه قتل عمد) و پس از معرفي خود چگونگي وقوع جنايت را تشريح مي کرد، گفت: حدود يک هفته قبل از وقوع قتل، مرحوم را که پس از جدايي از همسرش به تنهايي در واحد آپارتماني زندگي مي کرد به منزل خودمان بردم، او با ديدن يکي از نزديکانم گفت: اگر من با او ازدواج کنم مخارج تو را هم تأمين مي کنم. من از اين حرف او ناراحت شدم اما به روي خودم نياوردم.
متهم اين پرونده جنايي وقتي در برابر سوالات متعدد مقام قضايي قرار گرفت، به تناقض گويي پرداخت و ديگر چاره اي جز بيان حقيقت نيافت. او در حالي که ابراز ندامت مي کرد، گفت: فکر مي کردم جوان ۲۵ساله (مقتول) خيلي پولدار است به همين خاطر وسوسه شدم تا به حساب بانکي او دستبرد بزنم. پس از قتل هم مي خواستم لوازم منزلش را سرقت کنم که موفق نشدم. وي ادامه داد: روز حادثه به آپارتمان مجردي رفتم و در کنار او مقداري مشروب خوردم. نقشه قتل را از قبل طرح کرده بودم تا اثري از خود بر جاي نگذارم به همين خاطر هم کاردي را با خودم برده بودم. در يک لحظه او را از پشت با کارد زدم و پس از آن نيز ضربات ديگري به بدنش وارد کردم. سپس جسد را به داخل حمام کشاندم و آثار خون ها را شستم. پس از آن هم جسد را داخل کمد ديواري پنهان کردم و با برداشتن کارت هاي عابربانک، ساعت، کفش، ادکلن، سشوار و کيف حاوي ۶۵هزار تومان پول، سوار خودروي ۲۰۶مقتول شدم و فرار کردم. پس از چند روز از ترس دستگيري خودرو را در منطقه مجيديه قاسم آباد رها کردم و مبلغ يک ميليون و ۲۵۰هزارتومان پول که در حساب بانکي او بود را از طريق کارت عابربانک و با همدستي يکي از دوستانم برداشت کردم. دوست متهم نيز که با دستور قاضي موحدي راد دستگير شده بود، عنوان کرد: حدود ۱۰روز قبل از وقوع قتل دوستم (متهم) به من گفت: يک خودروي ۲۰۶ مدل ۹۰ سفيدرنگ مي تواني برايم پيدا کني که من آن را بخرم! به همين خاطر هم وقتي او را با خودرويي با اين مشخصات ديدم مشکوک نشدم و فکر کردم او خودرو را خريده است. پول ها را هم بنا به درخواست دوستم از عابربانک برداشت کردم و فکر نمي کردم که مسروقه باشد. اين گزارش حاکي است، در آغاز بازسازي صحنه جنايت، افسر پرونده گزارشي درباره چگونگي وقوع جنايت و بررسي هاي تخصصي پليس براي دستگيري متهم ارائه کرد و در پايان نيز قاضي ويژه قتل عمد با صدور دستور بازداشت موقت، متهم اين پرونده جنايي را روانه زندان کرد.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سابقه خبر
دهم اسفند سال گذشته جسد جواني که در يک واحد آپارتماني و به طور مجردي زندگي مي کرد، در حالي که دهانش با پارچه اي بسته شده و آثار ضربات چاقو بر بدنش نمايان بود، در منطقه رضاشهر مشهد کشف شد. تحقيقات نشان مي داد، عامل جنايت پس از ارتکاب قتل، آثار خون هاي ريخته شده روي زمين و لوازم منزل را پاک کرده و با سرقت خودرو از محل گريخته است. با توجه به اهميت موضوع، يکي از کارآگاهان زبده آگاهي خراسان رضوي رسيدگي به اين پرونده را به عهده گرفت و پس از ۲ماه فعاليت اطلاعاتي و پليسي که با نظارت قاضي ويژه قتل عمد انجام شد، متهم ۲۳ساله دستگير شد و به جرم خود اعتراف کرد.
پاسخ
سپاس شده توسط:


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مرگ ۲ برادر حین سرقت بنزین از پالایشگاه تهران صنم بانو 0 126 ۲۵-۰۱-۰، ۰۸:۲۴ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  جزئیات سرقت با یک سیم مفتولی صنم بانو 0 89 ۱۸-۱۱-۹۹، ۱۰:۵۴ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو
  نقشه عجیب برای سرقت مسلحانه طلافروشی صنم بانو 0 65 ۰۸-۱۱-۹۹، ۰۹:۵۷ ق.ظ
آخرین ارسال: صنم بانو

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: