عضویت عظیم قیچی ساز پرافتخارترین کوهنورد ایران درسازمان GHM فرانسه

تبریز/
عضویت عظیم قیچی ساز پرافتخارترین کوهنورد ایران درسازمان GHM فرانسه

نماینده‌ی کوه‌نوردان ایرانی در سازمان GHM و عضو افتخاری این سازمان گفت : عظیم قیچی ساز پرافتخارترین کوهنورد ایران و آذربایجانشرقی به عضویت سازمان GHM فرانسه در آمده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نوتاش افزود : اجلاس مجمع عمومی GHM در تاریخ ۱۲ ژانوایه ۲۰۱۳ در منطقه‌ی اکرینس فرانسه (واقع در ۷۰۰ کیلومتری شهر پاریس) برگزار شدو در اجلاس مذکور؛ موضوع عضویت دو نفر از کوه‌نوردان ایرانی مطرح و مورد پذیرش قرار گرفت و بر این اساس «عظیم قیچی ساز فاتح بیشترین قلل بالای ۸۰۰۰ متر در ایران و هادی صابری به عضویت سازمان GHM درآمدند.

علاوه بر این دو نفر و عضویت افتخاری «ابراهیم نوتاش»، پیش از این نیز «رضا زارعی»، «حسن‌ نجاریان» و «فرخنده صادق» به عضویت سازمان کوهستان‌های بلند فرانسه موسوم به GHM در آمده بودند.

سازمان GHM تنها با دو کشور از آسیا، «ایران» و «چین» در حوزه‌ی کوه‌نوردی همکاری دارد و فرآیند عضویت در این سازمان بر اساس تقاضای شخصی افراد نیز صورت می‌گیرد که در جریان مجمع عمومی طرح و با بررسی سوابق کوه‌نوردی و بر مبنای جایگاه معرف، اگر مخالفتی مطرح نشود، فرد به عضویت GHM درمی‌آید، ضمن این‌که به صورت سالیانه نیز باید حق عضویت خود را پرداخت نماید.

عظیم قیچی ساز پرافتخارترین کوهنورد ایران اسلامی برای رسیدن به رکورد صعود به ۱۴ قلل بالای ۸۰۰۰ متر جهان به قلل ماکالو و لوتسه در سال ۲۰۱۳صعود میکند.

عظیم قیچی ساز درخواست خود و مدارک پزشکی خود را در این زمینه به فدراسیون کوهنوردی ارسال کرده است.

قیچی ساز تا به امروز ۱۰ قله بالای ۸۰۰۰ متر جهان را فتح کرده و ۴ قله را پیش روی دارد.

قیچی ساز پیش از این قرار بود به قلل شیشاپانگما و چوآیو صعود کند ولی به علل مشکلات رویداد از سوی کشور چین برای تبت حال باید عظیم قیچی ساز به قلل ماکالو و لوتسه در نپال صعود کند.

قیچی ساز در طول داوران کوهنوزدی حرفه ای خود و تلاش برای ثبت رکودر فتح ۱۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر جهان در سال ۸۴ قله اوررست بام جهان را فتح کرد و سپس در سال ۸۷ قله بروپیک به ارتفاع ۸۰۴۸ متر ، در بهار ۸۹ دائولاگیری به ارتفاع ۸۱۶۷ ، در تابستان ۸۹ نانگاپاربات به ارتفاع ۸۱۲۵ متر، بهار ۹۰ کانچن چونگا به ارتفاع ۸۵۸۶ متر (اولین ایرانی فاتح قله) ، تابستان ۹۰ قله گاشربروم دو به ارتفاع ۸۰۳۵ متر ، تابستان ۹۰ قله گاشربروم یک به ارتفاع ۸۰۶۸ متر ، بهار ۹۱ قله آناپورنا ۸۰۹۱ متر (اولین ایرانی فاتح قله) ، تابستان ۹۱ قله K2 به ارتفاع ۸۶۱۱ متر و پاییز ۹۱ ماناسلو به ارتفاع ۸۱۶۳ متر را فتح کرده است.

عظیم قیچی ساز برای فتح ۱۴ قله ، ۴ قله چوآیو ۸۲۰۱متر و شیشاپانگما ۸۰۲۷ متر در تبت و لوتسه ۸۵۱۶ متری و ماکالو ۸۴۸۵ متری را در نپال پیش روی دارد.

یکی از مهمترین رکوردهای عظیم قیچی ساز کوهنورد تبریزی صعود به ۴ قله بالای ۸۰۰۰ متر در عرض ۴ ماه است/س

۲ comments

  1. سلام
    یکی از عوامل مهمی که باعث میشه مطالب سایتتون زیاد بازدید بشه <> مطالب سایتتونه،
    اگه <> مطالبتون خوب و جذاب باشه قطعا روی لینک سایتتون بیشتر کلیک میکنن و درنتیجه اعتبار بیشتری پیش گوگل پیدا می کنین و طبعا گوگل هم شما رو به خیلیای دیگه معرفی میکنه
    ولی فکر کردن در مورد ساختن یه عنوان خوب و موثر وقت زیادی رو از آدم میگیره و کار خیلی ساده ای نیست ،
    یه کتاب هست که فکر میکنم خیلی بدردتون بخوره توصیه میکنم حتما یه نگاهی بهش بندازین اینم لینکشه :
    https://co10.ir/blog/website/title.html/
    ۹۶۵ عنوان جذاب و پربازدید که موجب افزایش بیننده مطالب سایت شما می شود

    حتما یه نگاهی بهش بندازید ضرر نمیکنین

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *